14 Mart 2007 Çarşamba

Tehlikenin Farkında Mısınız?

Geçen sene nisan ayı idi sanırım, Cumhuriyet gazetesi ilk kez bu sloganı kullanmıştı. O zaman da yankı bulmuştu, ses getirmişti ya, son reklam filminde dozaj artınca mesele etik bir tartışmaya dönüşüverdi.

Bir kesim çıktı ve bunun kışkırtıcılık olduğunu ileri sürdü. Onlara göre hiçbir tehlike olmadığı gibi, Cumhuriyet gazetesi ve ona yakın odaklar, bu tehlike manüplasyonu ile çıkar sağlamakta idiler. Başbakanın deyimi ile “siyasi rant”. Başbakanımız rantın ne olduğunu iyi bilir tabi, vardır bir bildiği…

Neyse efendim, konuya dönelim.

Temel sorumuz şu: Tehlike var mı? Buradan yola çıkalım.

Baştan söyleyeyim, benim cevabım “evet”. Bu ülkede yaşayan insanlar olarak, hadi biraz dürüst olalım, farkında değil miyiz etrafımızda olup bitenin? Din kisvesi altında bize giydirilenlerin farkında değil miyiz?

Türkiye Cumhuriyeti, nüfusunun çoğunluğu Müslüman olan bir ülkedir; ama bir İslam ülkesi değildir. Bu kabulü baştan alırsak, eylemlerinin her türlüsünü “Müslüman bir ülkede yaşıyoruz” gerekçesine dayandıran kesimi daha iyi analiz edebiliriz. O insanlar değil midir ki “Demokrasi bizim için araçtır. Cumhuriyetin kurumlarını ele geçirmek için bir araç” diyenler?

Bugünkü başbakanımız dememiş miydi “Elhamdülillah şeriatçıyız” diye, “Meclis dua ile açılmalı” diye, “Ben İstanbul’un imamıyım” diye?

Efendim, bu bir niyet meselesi midir? Evet, aleni söylüyorum işte: Ben niyet okuyuculuğu yapıyorum. Faraziyelere dayanmıyorum, yukarıda yazdığım gerçeklerden yola çıkıyorum.

IMF’le yapılan anlaşmalarda satılan yurdumu, zorla kurdurulmak istenen Kürt devletine desteği, cumhuriyetin kurumlarıyla savaşı, yer altından yer üstüne gerici ve irticacı akımların çıkarak biz açık fikirli insanlara yaptıkları baskıları, yeşil sermayeye sipariş edilen ihaleleri, devletin her kurumunda herkesin şahit olduğu kadrolaşmayı görmeyen var mı?

Bu verilerden yola çıkıyorum ve analiz yapıyorum. Bunun adı niyet okuyuculuğu ise evet, ben niyet okuyorum.

Şimdi, ilk sorumuzu cevapladık. O zaman hadi şimdi ikinci sorumu siz cevaplayın: Tehlikenin farkında mısınız?

Bakın, tehlikenin farkında olan biri ne diyor:

Daha önce de açıkça söyledim: Türkiye Cumhuriyeti, 1923'ten bu yana bu kadar büyük risk, tehdit ve sıkıntılarla karşı karşıya kalmadı. – Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt

11 yorum:

tılsım dedi ki...

Cumhuriyet gazetesi çok güzel ve derinden vuran bir reklam hazırlamıştı ki haklılık payı olduğunu da düşünüyorum.O reklamı izleyen herkes de bir nebzede olsa düşünmüştür.
Nereye gittiğimiz belli değil umarım herkes tehlikenin farkına varır.

oky dedi ki...

hey arkadaşlar forumda siyaset konuşmak yasaktır 3 er gün ban veriyorum :)

şaka bir yana, cumhuriyet gazetesiyle ilgili herhangi bir bilgim ilgim alakam yoktur, adının cumhuriyet olmasından kelli hitap ettiği kesimi ve içeriğini kestirmem haricinde.

olaya tamamen reklamcı mantığıyla yaklaşırsam harika bir kampanya. saatlerin 100 yıl geriye alınacak olduğu hele, tv başında tüylerimizi diken diken ediyor görsel ve işitsel desteklerle birlikte.

yani nedir amacına ulaşmıştır, hitap ettiği kesmi etkilemeyi başarmıştır, başarılıdır.

yalnız paranın olduğu yerde ne cumhuriyet ne şeriat kalır, sonuçta bu bir reklamdır, cumhuriyetin değil cumhuriyet gazetesinin reklamıdır. o yüzden kendimi fazla kaptırmamam gerektiğini, eyvah cumhuriyet elden gidiyor hemen cumhuriyet gastesi almalıyım sığlığına düşmemeyi tercih ediyorum.

ben kısacası politika konuşmayı bilmiyorum arkadaş! :)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Okancığım, öncelikle şunu söyleyeyim: Sen gayet güzel siyaset konuşursun, burdakileri kandırabilirsin ama beni asla :)

Cumhuriyet, bir gazete değildir. Her gün okunan bir kitaptır.
Neden mi?
Yazarları işinin ehli, gerçek gazetecilerdir. Ona buna laf atarak, sivrilerek bir köşe kapmışlardan değildir.
Arkasında hiçbir parasal güç yoktur. Hiçbir medya devi, hiçbir holding, hiçbir kurum, şirket yoktur.
Bunlar daha sayılabilir. Konuyu şuraya getireceğim: O reklamda "Cumhuriyet alın" denmiyor zaten. Tek amaç toplumu silkelemek, kendine getirmek, tepki yaratmak.
Burada tamamen bir iyi niyet terazisi devreye giriyor...

Misterio dedi ki...

Sadık okuyucusu değilim ama Cumhuriyet'in reklama ihtiyacı olmadığını, bu reklamların bildiğimiz reklam amacı gütmediğini Cumhuriyet'in çizgisinden de anlayabiliriz esasında.. Fiyatı, gündemi, manşeti bunu anlatır nitelikte.. Bu bağlamda rant lafını kullananların oturdukları yere iyi bakmaları gerekir, gülerler adama..

Ben de hiç bir grup, kesim, parti, görüş vs. den korkmadığım kadar iktidarımdan korkuyorum.. Hep geleceği düşündüler, benimle seninle işi olmadı onların... İlkokuldan başladılar.. Biz 'neremiz doğruki' mantığıyla günümüzü yaşamaya devam edelim.. Farkındayız da, tehlikelerden korkmamamız için yatıştırıcı almış gibiyiz..

---OPTiO--- dedi ki...

aslinda söylenicek cok söz var...ama tehlike cok daha baska bi yerde bence ...Basbakani kimse begensin begenmesin...bugüne kadar gelmis gecmis bütün basbakanlarda oldugu gibi o nuda amerika basa getirdi..secim mecim..halk secti laflari bos is...kim farkli bi sey söylerse inanmam...her zaman oldugu gibi bi oyun dönüyo etrafta ...
aslinda konunun disina ciktim ...ama bunlari söylemek istedim bende ....imf yi kapi disari eden bi afrika ülkesinden bahsedildi sadece bi kac gün evvel..onlar kadar olamadik yaa..ben ona yaniyorum .....

Adsız dedi ki...

Ozgurcum yeni siten hayirli olsun. Simdide siyaset diyosun insallah dusundugun ve istedigin gibi olur sonuclari ama ne yalan soyleyeyim ben sair ozgur'u daha fazla sevmistim:)Umarim yine boyle bir projen vardir .Bu sitenide takip edecegim ama herzaman yorum yazmasamda okuyorum.

Burcu Karadaş dedi ki...

"rant"ın anlamını bilip bilmedikleri konusunda iice düşünsün derin devlet mi devlatimdeki derinsiz işlerden midir bilmem..

doru tarafları olmayan susmaya mahkum kişiler gibiyiz!

farkında mıyım! dielim ki öleyim..dielim ki cumhuriyetin bekçisi ya da savunucusu değil sadece bi okuru olarakh ben de rant peşinde biriyim..

sölesinler onlar neresinde bu doru zannettileri yerlerin!

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Emreciğim,
Teşekkür ederim güzel kardeşim. Bir şeyler yapmaya çalışıyoruz işte :) Her zaman beklerim.

Burcyni,
Yazını doğru mu anladım bilmiyorum ama sanırım yazımı destekliyorsun :)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Misterio,
"Farkındayız da, tehlikelerden korkmamamız için yatıştırıcı almış gibiyiz.. " kesinlikle doğru.

Optio,
O afrika ülkesi kadar olabilme fırsatımız vardı hem de. Ama Babacan Abimiz sağolsun...
:)

Adsız dedi ki...

okudum.. geldim .. yazamadim.. gittim..
cns

Adsız dedi ki...

Bunların hepsi suni gündüm. asıl tehlike başka yerlerde. Hep dillerde olan bir konu var. şeriat ama nasıl desem yani öyle büyütülcek kadar bir şeriat düzeni varmı bu ülkede. istanbulda sofular cad. fatih kısmını ayırırsak belli bir kitlenin bile olacağını sanmıyorum. Cumhuriyet gazetesi iyi hoşta bazen de cok kırıcı laflar da etmiyor da değil hani... Oldukca büyütüyorlar halbuki bazı ilçelerimize otobüsler giremiyor bunları seriatcılar da yapmıyor. bizler suni gündemlere devam edelim hadi hep beraber sartlanmış cumhuriyet okuyalım...