8 Nisan 2007 Pazar

Benim Gündemim Sınav

Değerli okuyucularım,
Malumunuz olduğu üzere İstanbul Üniversitesi Bahar Yaryılı Ara Sınav Dönemi geldi çattı. Bendeniz de naçizane Hukuk Fakültesi'nde okuyan bir öğrenci olarak gündemime bu konuyu aldım.
Yarın başlayacak olan sınavlar dolayısı ile bir süre kapalı olacağız.
Zira benim okulum her sene ihtiyacın 8-10 katı öğrenciyi, okulda yer olmadığı hâlde "arkayı beşleyin" ve "hele bir mezun olun da ne iş olsa yaparsınız" mantığıyla kabul ettiği için; hocalarımız bıraktıkları öğrenci sayısının çokluğuna göre kişisel tatmin duydukları için; bütün sınavlarımız anlayamadığım bir sistemle 80 üzerinden değerlendirileceği için; üstelik bütün bunlar olurken hayatınızda vakit ayırmanız gereke şeyler de umarsızca akıp gideceği için bir süre yazamazsam beni mazur görün.
Hoş, yazıma gelen az sayıda yorumdan da anlaşıldığı üzere gençliğimiz, başta blogger camiası olmak üzere siyasete ve gündeme ilgisiz. Eksikliğim çok da hissedilmez herhalde.
Ama lütfen geri dönüşümü bekleyin. Sizin için gündem yazısı yerine puding yiyen blogger fotoğrafları, "En Komik Anlar" adlı sakarlık videoları, Youtube'dan bir klip ve bir arkadaşımın nişanlısının doğum günündeki hatıralarımı koyacağım. Hatta birkaç tane de açık seçik manken fotoğrafı ekleyeceğim. Eğer çok isterseniz biraz daha ileri gidip, herkesin 25-30 kişiye forward ettiği alıntı maillere de yer veririm blogumda. Maksat gönlünüz olsun, ilginiz çekilsin. Klasik televizyoncu mantığı: Halk bunu istiyor.
Tabi ayrıca herkese "İyi haftalar dilerim" , "Ay ne şirin blog bu böyle" , "Çok haklısın" , "Bu yazıda kendimden çok şey buldum" gibi yorumlar yazmam lazım ki okuyucu sayım artsın, gençlerin ilgisi siyasete çekilsin.
Haftasonu eklerini, gazeteden daha çok okuyan sizler:
Tehlikenin farkında mısınız?
Bence değilsiniz.
Saygılarımla...

39 yorum:

Adsız dedi ki...

:))) evet evet puding yiyen blogger fotosu istiyoruzz :)) özgürcüm sen bu arkadaşinin yeri geldimi ne kadar alıngan olabilecegini biecek kadar taniyorsun beni. nedense duramadim bu yaziyı da üstüme alindim :)) gerçi burada ki çogu şeye uymuyorum mesela eki gqzeteden fazla okumam çünkü gazete hiç okumam :P :)) yok öyle bir şey tabi ki :D kahvaltida bir çay bir gazete olsun yeter bana :) bu gidişatin nereye varacagını biliyorsun ya sen :) evet vardim :) yorum yazamiyorum sana ama sne sebebi biliyorsun. seni gözlerinden öper başarilar dilerim canım benım. dikkat et kendine emi.. bi de kuş noldu ya?? iyi de lütfen :(
baş baş canım
cns

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Canım, sen neden alındın ki? Senin blogun bile yok :P (Ahahaha! Ezdim :) )

Kuş yarın iyi olabilir. Bakacağız işte duruma göre bir çözüm üretmeye çalışıyoruz.
Öptüm ;)

Tugc dedi ki...

Ben pudingli filan fotolar, arkadas dogum gunleri de koyuyorum. Politikadan konusmuyorum ama hergun gazetemi okuyup hurriyetin bulvar gazetesine donmus haline kufrediyorum. ayrica seni de takip ediyorum ;)
bi de, uzerime de alinmadim. ben videolari sahsen kendim yapiyorum, amator calismalarim var. geri kalan yarismaci arkadaslara da basarilar dilemekteyim.
Canim puding istedi bak simdi. Burada okuldaki puding bile yagli geliyor. Kafayi yedim :)
Sinavlarinda da cok basarilar.

Misterio dedi ki...

herkes kendini aklama çabasına girdi yahu sayende.. niye kızıyorsun :) dediğin gibi olsa şiirlerin o kadar yorum almazdı.. bazen herkesin her konuda fikir beyan edecek durumu, bilgisi vs olmuyor... bari okuyanlara haksızlık etmee :) hele sınav hiç deme Özgür... sana puding yok, sen kazana düştün! :))

Emir Bey dedi ki...

sınavlarda başarılar,
taşlardan kaçayım dedim ama hepsi isabet etti =)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Arkadaşlar, böyle yaparsanız Blogger firması beni yasaklayacak :)
Kimse alınmasın üstüne.

Tuğçe,
"Hürriyet'in Bulvar Gazetesine dönmüş hali..." :) Bayıldım buna.

Giz,
Valla kızmıyorum. Size kızılır mı ki? ;)

Emir Bey,
İsabet eden yok efendim, lütfen. Takım elbiseniz kirlenmesin :D

---OPTiO--- dedi ki...

taslar saglam geldi banada sanki :)
ne zamandir dogru dürüst gelemedim buraya..nete gelemedim aslinda genel olarak..cansu biliyo sebeblerini..neyse...
buraya gelirken sana ne yazicagimi bile planlamistim aslinda , yani okumadan :D
" gündemde sadece siyaset yok özgür..gündemdeki baska konulari ele al lütfen."
dicektim ki dumur oldum tabiri caizse :)
ne desem ki simdi ..bak sessiz sessiz gidiyorum...anladim ben..kizdin sen ..ne yapalim...basimiz önde...sessiz sessiz ayrilalim...
sinavlarinda kolay gelsin...hepsini basarirsin sen eminim...görüsürüz..tm tmm sustum...

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Yahu sadece şuna kırılıyorum: Yapmak istediğim şeyi kimse anlamadı.
Herkes üstüne bir şeyler alındı, sonra başını öne eğdi gitti.
Olay bu değil ki sevgili blogger arkadaşlarım.
Sizi biraz düşündürebildim mi? Rahatsız edebildim mi bir şeylerden? Uykunuzu biraz olsun kaçırabildim mi?
Bunları yapmak isterim. Ama blogla ilgili olarak değil. Herkes hemen blogunu sahiplendi. Benim derdim bloglarınızla değil, sizinle de değil. "Tehlike ve gençlik" ile.
Şimdi anlaşıldı mı acaba?

---OPTiO--- dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
---OPTiO--- dedi ki...

anlasildi zaten :)))

ama sen yinede kizma...

bi de ben sana acayip kizdim..az evvel tilsimla konustum..durumun bu kadar kötü oldugunu söyleseydin keske :( yani yorum kismina gizli mesaj biraksaydin..gerci senden cok cansuya kizdim..az evvel onuda aradim...ama siz napicaksnizki bi yandan :( tilsim a kizdim en cok :( ama kiyamadim..neysee..konustum tamam..kendine iyi bak :)

Murat Artan dedi ki...

aynı dertten ben de müzdaribim. ders ders ders.... bıktım dersem yeridir.yazı iple çektiğim aşikardır.ayrıca şok oldum 80 diye geçme notu mu olur yahu.biz 70 için şikayet ederken....

sana kolaylıklar dilerim,umarım başarılı olursun.dualarında beni de unutma:)

şikayetine gelince,çok haklısın.sen çizgini bozma,devam et lütfen.içinden geldiği gibi.politikaya çok ilgim var benim ve yazılarından zevk alıyorum.vaktim bol olsa ve gözlerim müsaade etse....

tekrar kolay gelsin.

jelatin dedi ki...

Söylediklerine katılmasam da yazında söylediklerini şuradaki komentlerinde de destekleyebilmeni dilerdim.

Bahsettiğin "tehlike" de, "gençlik" de "bloglar" da "kişiler" de aynı yere varıyor. Birbirlerinden farklı değiller yani.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Optiocum,
Sizi endişelendirmek istemedik; zira Tılsım Hanım kendisi de öyle istedi özellikle.

İvrizcim,
Yazacağım merak etme. Sana da sınavlarda başarılar ;)

Jel,
Tam anlayamadım. Sınavdan dolayı kafam yoğun işte, kusura bakma. Keşke biraz daha açık olsaydın.

Saygılarımla.

jelatin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sunshine dedi ki...

sölediklerine içtenlikle katılıorum... ne kadar samimi görünüyorum ordan bilmiyorum ama çoğu zaman saçma şey yazmaktansa yazmamayı tercih ediyorumben. gündemdekiler de okunmaya değer bence ben vakit buldukça okuyorum...ve keşke bende bu tarz yorumlar yapabilsem diye de içimden geçiriyorum.. çoğu şeyi yapmıyoruz haklısın bunu da tokat gibi çarptın yüzümüze iyi de oldu..

sana sınavlarnda başarılar...

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Jel,
Bloguma gelen insanların çoğu zaten normalde de beni tanıyan insanlar. Onların algısının seninki kadar sert ve köşeli olduğunu sanmıyorum. Bunun sebebi de beni ve yapmak istediklerimi, amaçlarımı zaten anlayacak olmaları.
Özgün olan hiçbir şeye lafım yok. Bunun ayrımını da iyi yapmak lazım.
Buna en güzel örnek Oky'nin (Tekmetokat) blogundaki Mustafa Sandal klipleri. Adam yapmış işte, uğraşmış. Ama Okan değil de başkası okusa bu yazıyı, direkt senin baktığın gibi bakar. Neyse ki Okan böyle bir yanılgıya da düşmez.

Sunshine,
Teşekkür ederim anlayışın için.

Samimiyet, benim için önemli. Hangimiz arkadaşlarımızla konuşurken küfürleşmiyoruz? Ve kaçımız bunu ciddiye alıp küsüyoruz? ;)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

İki şey daha söylemem lazım:

1- Uzun süre sonra bir link listesi ekledim nihayet bloguma. Sevda Sözleri'nde yoktu mesela. Okan da söyleyince koyayım bari dedim. Eğer bakış açım incitici olsaydı orada yer bulabilir miydi bu insanlar? Gerçekten boş bloglar olduğunu düşünsem oraya yazar mıydım sizce?

2- Sevda Sözleri bence yarı-başarılı bir blogdu. Ama şu an bakıyorum, kapalı ve uzun zamandır güncellenmeyen bir blog olmasına rağmen Gündemdekiler'in 2 katı (neredeyse) ziyaretçi alıyor, 4 katı da okunan sayfa sayısı. Hem de bu ziyaretçilerin neredeyse yarısı direkt adres yazıp gelmiş.
Şimdi "Şiirlerim çok sevilmiş aman ne güzel" demem mi lazım? Hayır, ben böyle yapamam. Ben "Gençlik biraz daha düşünse ya" derdim.
Az mı uğraştık sosyal sorumluluk projeleri yapacağız diye Cansu ve Eray ile?

Saygılar...

sevgilikeNdim dedi ki...

bence de blog aleminde bu tarz bi hakimiyet var, ama bu şekilde genelleme yapmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. En azından benim okuduğum bloglar, hepsi de gündemi takip eden, bişeyler yapmaya çalışan insalar ama bloglarda da bunları anlatmak nereye kadar? İnsan biraz geyik yapmak, biraz kafasını dağıtmak da istiyor. (puding konusunda kafam karışık :)) Sınavlarında başarılar diliyorum ;)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Canan,
Teşekkür ederim.
Ama bak, o kadar yazı içinde en çok yorumu da bu yazı aldı :)
Görüyor musun? ;)
Ehehehe...

Tugc dedi ki...

Ben de onu diyecektim. Sanki sirf daha fazla yorum beklenti icerisindeymissin gibi oldu mesela. Oyle olmasa da..Dedigim, hersey disaridan gorundugu gibi olmayabiliyor :)
Ayrica, gundem sinav diye iyi sardin sen tembellige..Yeni bir post bekliyorum, hemen ! :)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Tuğçe,
:) Valla ders çalışmaktan...
Yorum beklediğimden değil ama yorum sayısı bir yazıya olan ilgiyi gösteriyor. Hani diğer yazılarla bu yazıya olan ilgiyi karşılaştırmak adına yazdım. Ki bence kriter de budur.
Anladın sen onu kanımca :)

Tugc dedi ki...

bak buraya ve diger yazdigin yorum sayilarini birlestir, 5-6 post cikardi onlardan ya:D
Soyle soyleyeyim o zaman. Bazi seyler de insanlar gorus belirtmeye cekiniyorlardir belki. Yetersiz gorme, gizleme, tam anlamama etc nedenlerinden dolayi da olmasi mumkundur.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Burası ikimizin chat odası gibi oldu zaten :)
Eğer öyle bir durum varsa söyleyeyim: Kimseden derin, doktrin destekli, sağlam yorumlar beklemiyoruz zaten. Yorum yazılıp yazılmadığı da önemli değil. Yorum bir amaç değil; ama değerlendirme ve istatiktik açısından bir araç.
(İstersen MSN'den devam ederiz sonra) :)

Tugc dedi ki...

Laptobum bozuldu :(

Adsız dedi ki...

(Zeynep)

Kimse siyaset falan konuşmak istemio demekki.Gençlik bu hale gelmiş ben öyle görüorum. herkez kendini savunmaya girişmiş yani blogu olanlar burya yazanlar öyle.bu insanlar sosyal ortamlara giriorlarmı acaba bilmiorum.mesela
burda bisim derneği bilen varmı.çağdaş yaşamı destekeme derneğini.genç insanları gündeme ısıtmak gerekior konuşulan ortamlara sokmak gerekior ve fikir sahibi olmalarını sağlamak gerekior die düşünüorum.

eroy dedi ki...

ehehehe.. bana da yorum yazın lütfeenn gibi olmuş be abi :) yani hani ben seni biliyorum tamam ama ciddi ciddi okuyup da bazen yorum yazmaktan çekinenler olur. ki sana da olmuştur mu bilmiyorum yorum yazacağına mail atıp yorumum orda kötü durur diye korktum ama aslında bak bunları düşünüyorum.. vs şeklinde. karşılaşanlardan olarak sööliyim dedim ;)
neyse yani bence bu karşı çıktığın şeyi kendin yapmak gibi olmuş. kızma ;) sadece öyle görünüyor tehlikenin farkında ol diye ;)
bi de benim yaptığım pastaya laf atma sakın :P hem ben en çok korktuğumuz anlar videosu yapmıştım aha da koymuyorum şimdi :P
sınavlarda başarılar ;)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Eraycım, bak yukarıda ne yazmışım:
"Yorum bir amaç değil; ama değerlendirme ve istatiktik açısından bir araç." Bu cümle zaten yorum konusunda yazdıklarını açıklayıcı bir cevap.
Ayrıca Google Analytics'ten ziyaretçi sayımı takip edebiliyorum ve açıkçası kötü durumda değilim. Yani izleyici açısından bir memnuniyetsizlik söz konusu değil.
Ama dediğim gibi, sonuçta yorum da bir "ölçüm aracı". Ki yazımda yoruma hiç değinmemiştim. Yorumlarda yoruma geldi konu :)
Karşı çıktığım şeyi kendim yapmadım; ama böyle olacağını biliyordum. Yani bu yazının çok ilgi çekeceğini. Ama zaten amaç bu değil mi işte? Yani bak, senin de dikkatini çekmiş bu durum. Yani amacıma ulaştım bak. Demek ki böyle yapmak lazımmış, demek istiyorum. Ve bunu yaparken sizden istediğim tek şey: Lütfen içinize bakın biraz, hadi ;)
Bunu yapabildiysem başardım demektir.
Saygılarımla...

Tugc dedi ki...

Ozgur saka maka 28 yorum oldu be :D
Valla ne istersen yaz, ben nasolsa okuyorum. Istedigin kadar sikayet de edebilirsin. Zaten sikayet diye bir kavram olmasaydi mesela ben ne yapardim dusunemiyorum bile. En sevdigim aktivite kendisi.
Ama yeni yazilar da yaz artik.
P.S: Hurriyet'te gecen gun soyle bir haber vardi. "AKP'ye katilan seksi manken" gibi birsey. Hah dedim, dediklerimi super destekledi iste. RTE (bu benim cok yakin bi arkadasimla kisaltmamizdir Tayyip Erdogan icin) ortamlara girmis dedim.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

28.. Vay be! :P :D :)
Tuğçecim, dersler inan ki çok yoğun ama bir yazı üzerine çalışıyorum, kafamda yoğuruyorum biraz. Pazar günü yayınlayıp, onu da 1 hafta yayında tutmayı düşünüyorum.
Başlık : Her Türk Asker Doğar
Yada Büyükanıt'ın basın toplantısının şifreleri üzerine bir yazı düşünüyorum. Ama senin söylediğin manken olayını da araştıracağım :)

Tugc dedi ki...

30 oldu 30 :)
Hah bak ben buldum linki.

http://www.hurriyet.com.tr/yasam/6303480.asp?m=1&gid=112&srid=3603&oid=1

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Ahahaha! Süpermiş yaaa...
Türbana sokarlar hemen bu garibimi :)
Eva'nın fotoğraflara da baktık.
Sanırım erkeklerin oyları alınmaya çalışılıyor by hamleyle :D
Başarılı bir taktik :)

Tugc dedi ki...

Boyle kocaman sahne filan yaparlarmis,hani festivallerde oluyor ya.Uzerinde danscilar filan.
Erkeklerin oylarini cekmesine gerek yok, milletvekilleri yer bitirir o kizi zaten. Nasil olsa yemekleri de ayri masalarda yiyorlardi eslerinden hatirlarsan. Kimse de birseycik anlamaz :D

oky dedi ki...

sınavlarımızda başarılar özgürcüm :)

(şu yorum meselesine de fazla takılma, marilyn manson ın da dediği gibi: nothings gonna change the world :P)

tılsım dedi ki...

Ne yazı ya herkes nasibini almış :D.Bende aldım :P. Sınavlarında başarılar canım ;).
Bekliyoruz dönüşünü =).

Tugc dedi ki...

Ozgur hani pazara yazi vardi?

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Oky,
Sana da başarılar. Az kaldı neyse ki...

Tılsım,
Teşekkür ederim. Bekleyin, geliyorum :)

Tuğçe,
Bu pazarı kast etmiştim ben :) Zira sınavlarım ancak Cuma bitiyor. Eğer pazar günü şehir dışında olacaksam da cumartesi gecesi (1 gün erken) koyacağım yazıyı.

İlginize teşekkürler =)

Saygılar, sevgiler...

tılsım dedi ki...

Cumartesi veya pazar bekliyoruz yazınızı efendim =).

uzay dedi ki...

sınavlarım bugün bitti..ama burnum ve gözlerim hala akmakta..burnum gripten gözlerim ülkemdekilerden!
ben olanları algılamaya calısırken ve her kafadan bi ses cıkıyoken hayat yinede akıp gidiyo işte..
ve ben buraya nedense yorum bırakmıyorum zözgürüm..
bunu biliyosun zaten
benim bilgi dagarcıgım yetişmez diye korkum
sevgiyle..

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Yızım,
Cevap gecikti, özür dilerim.
Daha önce de açıkladım. Bilgi yetmeyecek diye bir şey yok. Ben çok şey mi biliyorum sanki? Yooo, alakası yok. Sadece fikir paylaşıyoruz işte. Herkes düşüncesini söylüyor. Hepsi bu...