29 Nisan 2007 Pazar

Milyon Yürüdük

Sabah çıktığımız yolculukta, öğlen vakti o büyüleyici meydana vardık. Yoldaşlarımızla; laik, demokratik, sosyal hukuk devletinin yılmaz bekçileriyle; içimizdeki aydınlarla buluştuk. Bir tılsım vardı, anlatılamazdı.
Şarkılar, türküler, sloganlar… Tayip baksana, kaç kişiyiz saysana?

Toplumların demokrasiye katılımını sadece seçimden seçime oy kullanmak sanan gerici zihniyete, modern demokrasi araçlarından biriyle en güzel cevabı verdik. Sadece Türkiye’nin değil, belki de Avrupa’nın en büyük dayanışma örneğini gösterdik.

TSK’nin gece yarısı muhtırası ile ilgili daha sonra bir yazı yazacağım elbette. Ona değinmiyorum. Ama sadece şu kadarını söylemeliyim: TSK’nin bütün rahatsızlıklarını aynen paylaştık. Laik cumhuriyeti aşındırmak isteyenlere, gençliğin gücünü gösterdik. 10 yılda, 15 milyon yaratılan her yaşta gencin gücünü!

Peki neye karşı çıktık, Genelkurmay’ın verdiği somut örnekler dışında?
“Laikliği değiştirmek istiyoruz” diyenlere, “Demokrasi bizim için amaç değil, araçtır” diyenlere, “Laikliğin tanımını yenide yapalım” diyenlere, milletin efendisine “Ananı da al git lan” diyenlere…

Çağlayan’dan Meidiyeköy’e, Dolapdere’ye, Beşiktaş’a, Taksim’e dayanan yolları doldurduk. Şimdi herkes yine sayı muhabbeti yapacak. Ben matematik sayı vermeyeceğim. Diyeceğim ki: Anlayana mesaj verecek kadardık!
Umarım birileri almaları gereken mesajı almıştır.

Çarşamba günü son gelişmelerle ilgili fikir yazımı yazacağım. Ama genel olarak belirtmek gerekirse:
Yarın tank sesleriyle uyanabiliriz.
Anayasa Mahkemesi hukuki değil, siyasi bir karar verecek.
TSK, milletin bağrından çıkan en güzel güçtür.

14 yorum:

GunO dedi ki...

Ben 'laiklik çığırtkanlığı'yapanları; birine kafir dien, insanlara, benzetiyorum. Neyse.. Duyarlı insanları seviyorum. Türk bayrakları ile yürüyüşleride seviyorum. Bu yönleri ile bü mitingi çok sevdim hele resim bana geçen bi tarlada rastladığım papatya ve gelincik çiceklerini anımsattı, resmide çok sevdim. Sevmediğim birkaç şey war en önemlisinide başta söyledim...

Tugc dedi ki...

darbe turkiyenin sonu demek degildir ama turkiyeyi 30 sene geri goturecektir.
cumhuriyet yuruyuslerinin olmasi guzel ama demokratik bir seyler olacaksa (yonetimden nefret etsem de, bu dogru) ancak secimle halledilmeli.

Adsız dedi ki...

karşilaşamadik.. bölgedeki baz istasyonlarini sevris dişi yaptilar ve 2 adım ötemdeki senle karşilaşamadik :)
acanm cidden çok güzeldi.. çok duygulandim ben :) orda bulunmak yapilan her şeye dur deme anlayanlara bir cevaptı..

tayyiple ilgili o belgesel gbi yayın çok şahaneydi

ne demişti;
"laiklikle müslümanlik ayni anda olmaz.. ya laiksinizdir ya müslüman" RTE

kimler bunu savunuyor.. el kaldirsin lütfen.. hala bu adami savunuyorum ben desin.. ben bu adami çok seviyorm çok iyi niyetli desin.. siz boşuna kuruntu yapiyorsunuz.. bir avuçsunuz kuru kalabaliksiniz desin.. hadi
cns

deli mine dedi ki...

şuanda konu darbe degil laik türkiyeye sahip çıkmak olsun.. konuyu degiştirmeyin canlar.. zaten bu yürüyüşte kimse darbe istemiyordu amaç darbe degildi.. nedne şimdi konu bu?? gerek yok.. darbeler ülkeyi hep geriye götürür evet ama şuanda karşimizdaki tehlikeden daha da büyük görünmüyor bana.. orduma akpden daha fazla güveniyorum ben..
cns

Tugc dedi ki...

Cansucum ben sadece cevap verdim. Tabi ki ulkeye sahip cikmak baska bir seydir. Ayrica Ozgur'e de dun soyledim, keske o yuruyuste ben de olabilseydim kiskandim diye.
Ayrica soyle bir gercek vardir ki, darbe olursa her zaman ayni kisilerin kazanma olasiligi daha fazladir.Hos obur turlu olsa da yine ayni kisiler kazanacak iyi bir orgutlenme olmadigi icin ya siyasette, karamsar olmamaliyim.

Adsız dedi ki...

Bin Dirilmiş kıtalar olarak çok güzel bir iş çıkardınız.Umarım bu miting bir işaret olmuştur.Halkın muhtırasını anlamıştır gereken yerler.

Orda bulunmasam da tüm kalbimle yanınızdaydım ;).

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Darbe ile ilgili bir yazı yazacağım zaten, belirttim. Ama sadece şunu söylyeyim: Yorumlarda belirtilen ifadelerin çoğu yanlış. Şimdilik sadece "1961 Devrimi"ni inceleyin diyorum. TSK'nin yaptığı devrimi!

Tuğçe,
Keşke sen de olsaydın yürüyüşte...

Cansu,
Yaaa baz istasyonalrının kurbanı olduk. Ama olsun, milyon beraberdik, önemli olan da oydu =)

oky dedi ki...

katılamadığım için çok pişmanım.

bunu burada itiraf ediyorum ki, ben tehlikenin farkına gerçekten varamamışım.

ne kadar safım..

Adsız dedi ki...

Bir memleketin basbakani secilmis basbakani , bakanlari idam sehpasina gidiyor memleketin secilmis ender sivil cumhurbaskanlarindan birisi son anda ipten donuyor ve birileri burada askeri bir darbeyi "ihtilali" devrim diye nitelendiriyor.Bu ulkede halka ragmen yonetim olamayacagini insanlarin artik idrak etmesi gerekli.Birakin halk versin kararini baskalari halk icin karar vermeye kalkmasin cunku bu vebalin altindan kalkamazlar. A. Ceyhan

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Sayın Ceyhan,
Ben 60 İhtilalini örnek gösterdim. Gelecek (olası) bir ihtilal için henüz yorumum yok.
İleriki yazılarda belki.
Ama kıyas, tarihi okumanın önemli bir parçasıdır takdir edersiniz ki.
Sadece bu kadar söyleyeyim şimdilik.
Saygılarımla...

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Sayın okuyucular,
Dün burada bir tartışma olmuştu, bazılarınız şahit oldu. Tartışmanın tarafı ile görüştük, konuştuk. Ve sanki kendisi buraya hiç uğramamış gibi yapmaya karar verdik.
Alakalı bütün mesajlar silindi. Arada konuyla ilgili yazanların da, benim de yorumlarımı sildim.
Ayrıca bir küslük durumu, her iki taraf için de söz konusu değil.
Saygılarımla...


TILSIM,
Biz, sizin için de yürüyüp bağırdık zaten =) Merak etme ;)

Misterio dedi ki...

Ben annelerin, yaşlı teyzemin, bebek arabasıyla gelmekten çekinmeyen ailenin, bıyıkları ne tipte olursa olsun amcalarımın bu denli tehlikenin farkında olması umudunu taşımıyordum.. Mecidiyeköy otobüsüne bindiğim anda, daha önce hiç geçmediğim yerlerden, sonu nereye varır bilmediğim yollardan ablalarla yürüdüğümde ampulun sadece çevresine zehirli ışık saçabileceğini anladım.. Tüylerim diken diken bu günde, denizdeki kum taneleriydik gözleri umutla parlayan..

deli mine dedi ki...

paspas gibi adam valla.. bi de legen verelim ayaklarini yıkasin :D
öperim kınayım kocman :D
sen anladin onu ;)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Misterio,
1 ay önce muhalefetin söylediği yere bu kadar gerginlikle geliyorsan, ortada artık ne ideoloji kalmıştıe n de başka bir fark...

Mine,
:)