1 Nisan 2007 Pazar

Şimdi Sinema Zamanı

Haftanın zayıf gündemi içinde kendisine daha yukarılarda yer bulmasını beklediğimiz; ama gündem heyecanlısı medyamızın yine abuk subuk yarattığı gündemler yüzünden yeterince öne çıkamayan bir konumuz var: 26. İstanbul Film Festivali başladı.
Bu sene ilk kez festival, bir Türk yönetmenin, Ferzan Özpetek'in "Bir Ömür Yetmez" filmiyle açıldı. Bence bundan sonra her sene de Türk yönetmenlerle açılmalı. Çok mu milliyetçi oldum? Hayır! Türk sinemasının her zaman için samimiyeti, anlatımı, senaryosu ve tekniği ile Avrupalı rakiplerinden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Eksiğimiz, tanıtım. Peki bundan daha güzel tanıtım fırsatı mı olur?
Yalnız, benin bu söylemlerime aldanıp da "Bir Ömür Yetmez"i öz ve öz Türk filmi sanmayasınız. Tam tersine, bir İtalyan filmi.
Türk unsur yönetmen, Özpetek'i daha önce Karşı Pencere ile tanımıştık. Alışılmışın dışında anlatımı, kurgusu ve içimizde bir yerlere dokunmak bir yana, sarsan senaryosu ile gönlümüze taht kurdu.
Filmde "pasta" önemli bir yer tutuyordu. Hangimiz şaşkınlıkla karışık bir gurur duymadık yaşlı amca pastaları dizince? Bir Ömür Yetmez için de Özpetek "Hayatu bir pasta gibi düşünürsek, ben güzel bir dilimi anlattım bu filmde" diyor.
Bu sefer lafı fazla uzatıp kafanızı şişirmeyeceğim.
Haftaiçi günler ve ayrıca Türk Filmleri 2,50 YTL, benden söylemesi.
Fiyat bilgisi için : http://www.iksv.org/film/film.asp?cid=137
Festival programı için : http://www.iksv.org/film/cizelge2007.asp

7 yorum:

Adsız dedi ki...

(zeynep)

film festivali başladı istanbulda ama istanbulda olmayanlar naapsın :) orda olsam izlemeyi çok isterdim. ben bi film tanıtmak istiorum burdan.13 nisanda gösterime girecek olan 'zincirbozan' filmi.siyasi liderlere ve eşlerine benzerlikleri dikkat çeken oyuncuları dışında çekimlerin gerçek mekanlarda yapılması nedeniylede ayrı bir ilgi uyandırıyor.doğrudan ihtilali sorgulayan ilk yapımdır. Ve terör olaylarının tırmanıp ülkede kaos ortamının oluşmasına yol açan gelişmenin arka planındaki uluslararası kurgunun hikayesidir.1974teki Barış Harekatı sonrası Kıbrıs’ta oluşan yeni dengeler sonucunda batı dünyasının kalkıştığı şiddet oyununu yansıtmaktadır. Zincirbozan Türk toplumunun bildiği, hatırladığı olaylara farklı bir pencereden bakarak Türkiye’nin çekildiği ihtilal tuzağını sorguluyor.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Demirel'in anlatıldığı film değil mi bu?

Misterio dedi ki...

biz de kendi çapımızda açtık Cabaret ile... Biletlerimiz cebimizde diğer tarihleri bekliyoruz :)

tek kötü yanı hep bizim vizelere denk geliyor olması :/

Emir Bey dedi ki...

bitmiştir ki biletler.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Benim de dün, çok görmek istediğim bir film vardı. Ama bilet kalmamıştır diyerek (15 dakika kala yetişebilirdim) gitmedim.
Film : Elde Makas Koşmak

Tugc dedi ki...

ben neden hep bunlari kaciriyorum ya.. gerekli tarihlerde hep uzakta oluyorum. Ferzan Ozpetek de cok severim ayrica.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Kim sevmez ki =)
Fatih Akın'dan da bir film bekliyoruz ama artık gelecek senenin festivaline :)