16 Mayıs 2007 Çarşamba

Aynı Şehirde Nefes Almak

Efendim, gündemde hep siyaset olacak değil ya. Artık karar verdim, büyük kanalların reyting taktiklerini aynen ben de uygulayacağım. Magazin de alacağım gündemime, özel ilgi alanlarımı da… Hatta ileride evlenirsem gündüz blogunda annemle eşim arasındaki kavgalara yer vereceğim. Sonra da çıkıp “bloggerlar bunu istiyor” diyeceğim…

Şaka bir yana, bugünlerde benim gündemimde müzik var. Yeni edindiğim zengin Türk Sanat Müziği arşivimi ve Zeki Müren’in ilahi yorumunu pas geçerek “gündemde” olan albüme gelmek istiyorum: Seninle Aynı Şehirde Nefes Almak Bana Yetiyor.

Albümün isminden dolayı bir Hakan Altun çalışması sanmayınız. Bu bariz bir Kutsi albümü. Ama içinde eski şarkılar (o yabancı kelimeyi söylemek istemiyorum) çokça var. Özellikle benim gibi zaman zaman arabeskin dibine duranlar için “Duvardaki Resim” adeta bir saklı hazine. Yıllar önce Cengiz Kurtoğlu ile sevdiğimiz bu şarkıyı bu sefer Kutsi ve Cengiz düeti şeklinde dinleme şansınız var.

Albümün en büyük özelliği elektronik müzikten uzak durması ve tamamen canlı kayıtlardan oluşması. Zaten hemen fark ediyorsunuz sesin doğallığını.

Bir sitedeki tanıtıcı yazıyı aşağıya aynen kopyalıyorum:

Romantik müziğin prensi Kutsi, merakla beklenen 3. albümünü müzik marketlere sundu. "Aynı Şehirde Nefes Almak Bile Bana Yetiyor" adını taşıyan bu yapıt, tamamen canlı enstrüman kayıtlarından oluşuyor.. Sezen Aksu, Ajda Pekkan , Nilüfer gibi starların özlenen nostaljik albümlerindeki lezzetin canlı kayıtlarla yakalandığı bu yapıt, makineleşmiş mekanik müziğe savaş açıyor...

Bilgisayarlı alt yapılardan uzak hazırlanan bu albüm, müzikseverlerin özlediği kaliteli müzik anlayışını geri getiriyor.. 16 şarkıdan oluşan albümde KUTSİ imzalı 10 şarkı bulunuyor.. Osman İşmen aranjelerinden oluşan albümün klip şarkısı ise "Hediyem Olsun" adlı Aliço imzalı şarkı... Albümün büyük sürprizi ise yıllar önce Cengiz Kurtoğlu'nun sesinden büyük beğeni kazanan "Duvardaki Resim" adlı şarkının Kutsi ve Cengiz Kurtoğlu tarafından düet yapılarak seslendirilmesi...

Koyu yazılı olan şarkıları bilhassa tavsiye ederim :

01.Hediyem Olsun
02.Olay Olacak Aşkımız
03.Aynı Şehirde Nefes Almak Bile Bana Yetiyor
04.Bugün
05.Dua Et
06.Şerefine Sevenlerin
07.İlan-ı Aşk
08.Yeni Saçlarda Aklar
09.Posta Kutusuna Bakı Ver
10.Sevdigim İstanbula Gelin Oluyor
11.Dertlerimi Zincir Yaptım
12.Son Perde
13.Duvardaki Resim
14.Büyüme Bebek
15.Günaha Girme
16.Nokta Koyulacak


8 yorum:

Adsız dedi ki...

Bence gündem hep siyaset demek değildir. O yüzden değişik konularda güzel olabilir arada ;). Ama o kadar özele gerek yok yahu =).

Son günlerin en popüler albümü oldu.Hangi kanalı açsam Kutsi çıkıyor. Güzel albüm olmuş. Bir kısmını dinledim. Dinleyemediklerimi arıyorum =).-duyurulur :P- Hediyem Olsun, İlan-ı aşk ve Büyüme Bebek gerçekten güzel parçalar... Albüme adını veren şarkı da fena sayılmaz ;).

Nereden buldunuz albümü efendim :P ;) ?

Hoşçakal...

GunO dedi ki...

Güzel bi 'gündem' olmuş:=)Cengiz Kurdoğlu'nu özlemişim onu keşfettim:=) Saol..

Tugc dedi ki...

Yok Özgür yok.. Olmamış bu bloga...Yani benlik değil..
Başka müzik gruplarına da bi el at sen bakiim.:)

Emir Bey dedi ki...

reyting kaygısı gördüm =)

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Arka sayfa güzeli koymayı düşünüyorum :P

oky dedi ki...

şu taverna müziğine ısınamadım gitti yahu :)

Murat Artan dedi ki...

ne arabeski ne de kutsiyi severim.şarkıyı dinledim ama.

ben türkü severim.bazen Orhan Gencebay falan iyi oluyor,azıcık ama fazla değil.
iyi dinlemeler efendim.

Adsız dedi ki...

Çingeneler çok severmiş taverna müziğini,arabeski falan:))

saygılar...
A.Hilal Çetin