13 Mayıs 2007 Pazar

İzmir Shakes It Up

Geçen haftalarda malumunuz olduğu üzere çok çabuk değişen, dinamik ve karışık bir gündeme sahiptik. Ama sanırım hiçbir gün, bugüne yığıldığı kadar yoğun bir gündem yığılmadı.
* Fenerbahçe'nin şampiyonluğu
* Kenan Doğulu ile gelen Eurovision derecemiz
* İzmir Cumhuriyet Mitingi

Bu konuların her biri hakkında uzun uzun birer yazı çıkabilecek olmasına rağmen, sizi sıkmamak adına (ki önceki yazı dizimde bunu fazlasıyla yaptım) kısa kısa değineceğim. Yorumlarda sohbetini yaparız... Sondan başa doğru gideceğim.


İzmir Cumhuriyet Mitingi, bugüne kadar Türkiye Cumhuriyeti'nin gördüğü en büyük mitingler arasında yerini aldı. Başbakanımızın deyimiyle "gavur İzmir"liler cumhuriyet aşkıyla meydanları doldurdular. 180.000 m2'lik bir alanda ortalama metrekareye 4 kişi düştüğünü düşünürsek, en azından 720.000 kişi vardı ki evlerinin balkonlarındaki ve teknelerdeki insanları saymadık. Bakın, isteyince nasıl da hesaplanıyormuş...
Tayyip baksana kaç kişiyiz saysana!
Uyuyan bir devin uyandığını gördüm bugün. Evinden çıkmayan, masa başında yazıp çizen, meyhanede vatan kurtaran insanların meydanlara çoluk çocuk döküldüğünü gördüm.
Ve en güzeli de, Çağlayan'daki gibi, o kalabalığın ışıltısını gördüm. Tiplere, yüzlere, giysilere bir bakın ne olur! Medeniyetten bir nur sanki. Modern giyimli gencecik, bakımlı, çağdaş kızlarımız; aydınlık yüzleriyle her hâlinden kültürü belli erkeklerimiz; analarımız, babalarımız, dedelerimiz, çiftçimiz, köylümüz, işçimiz...
Kısacası vatandaş ve halk ayrımını yıkan her kesimden insan "bana ne" demekten vazgeçtiler. AKP'yi kutluyorum. Yaptıkları demokrasi katliamı teşebbüsü ile bir halkı uyandırdılar. Belki de sırf bunun için o kadar saçmalamışlardır. Belki de vatana hizmet içindir bütün rezillikler. Çok mu iyi niyetli oldum?
(Soruyorum: Vatanını çok sevdiğini iddia edenlerin veya özgürlük kisvesi altında dini kuralları devlet hayatına sokmak isteyenlerin mitinglerinde bu kadar Türk bayrağı var mıydı? Yoksa üç hilalli, kurt işaretli veya yeşil Arapça yazılı bayraklar mı vardı?)

İzmir Shakes It Up... İzmir salladı, Kenan da Avrupa'yı salladı.
İtiraf edeyim ki 10 sene sonra ilk kez bir Eurovision canlı yayınını kaçırdım. Umarım tekrar yayını vardır. Oylamalara yetişebildim ve haber bültenlerinden takip edebildim.
Birçok kişi hemen yorumlarını yazmış çeşitli sitelere "tamamen siyaset" diye. Evet, Eurovision'da siyaset veya duygusallıkla verilen oylar çoktur. Ama birinciyi bunlar belirlemez. Çünkü herkes 2 taraflı oy verse bile 8 tarafsız oy vermek durumundadır. Ve farkları da bu puanlar yaratır.
Bu yüzden birçok ülke için "Rusya'ya kesin tam puan verirler" dememize rağmen Rusya yıllardır kazanamaz. Yada tam puan almış ülkeler arasında ilk 10'a giremeyenler çıkar... Kısacası: iş kirli olsa da, sonuç temizdir.
Kenan Doğulu ilk 5'e girer tahminim, 4. olunca tuttu. Ancak sonradan baktığım kadarıyla salonu Kenan kadar coşturan olmamış ve Şekerimiz, profesyonelliğini her anlamda ortaya koymuş. Yalnız kareografi biraz daha kalabalık ve görkemli olabilirdi, bunu da not düşelim.
Yarışmayı, favoriler arasında gösterilen Sırbistan kazandı. "İlk kez katılan Sırbistan" diyor bazı haberlerde, hemen bir bilgi vereyim: Daha önce de katıldılar; ama "Sırbistan Karadağ" olarak. Ayrıldıktan sonra ilk katılımları.
Türkiye'de yapılan ve benim de Abdi İpekçi'de izlediğim yarışmada çok güzel bir şarkıları vardı (Lane Moje) ve 3. olmuşlardı. Bence o seneki şarkıları daha güzeldi; ama şans meselesi...
Özetle : Kenancım, teşekkürler Şekerim!

Ve bugünün en taze gündemi: Fenerbahçe'nin 2006-07 sezonu şampiyonluğu...
Öncelikle bütün Fenerbahçeli arkadaşlarımı tebrik ederim.
Şimdi hemen "hak etmeden şampiyon oldular" muhabbetine başlamayacağım. Zira Beşiktaş da hiç hak etmeyen bir futbol oynadı, bu konuda Fenerbahçe'den geri kalmadı. Ama şimdi sormak istediğim birkaç soru var:
Ey Fenerbahçeliler, o kadar eleştirdiğiniz Federasyon ve hakemler ligde yok muydu? Siz lig maçlarını başka hakem ve federasyonla mı oynadınız? Eğer aynıları ile oynadıysanız ve doğru dürüst futbol ortaya koyduğunuz maç sayısı bir elin parmaklarını geçmeden şampiyon olduysanız, itirazınız neye? Hadi onu da geçtim, Avrupa maçlarınızı da Selçuk Dereli mi yönetti de sizden daha kalitesiz takımlara elendiniz?
Tam Erman Hoca oldum ama: Demek ki olunca oluyormuş...
Şimdi Zico'nun durumu ne olacak çok merak ediyorum. Eğer şampiyonluk gelmeseydi yönetimin işi çok kolay olacaktı. Oysa şimdi...
Şimdi başarısızlığı Federasyona ve hakemlere yükleme şansı kalmadı artık; zira bir başarı geldi kağıt üstünde. Aslında zor günler bekliyor Fenerbahçe'yi. Zico gidecek mi? Gidecekse neden? Federasyondan özür dilenecek mi? Dilenmeyecekse neden?
Ayrıca Beşiktaş'ımı da tebrik ediyorum. Fenerbahçe'nin şampiyon olması için onlardan daha çok çalıştık. Helal olsun.

Benden bugünlük bu kadar.
Saygılarımla...

11 yorum:

Tugc dedi ki...

Izmir Ege'dir,Ege farklidir. Her zaman.

Kenan digerlerine kiyasla cok iyiydi. Sirbistandaki solist kiz sinirime o kadar dokundu ki, sarkiya odaklanamadim. Lane Moje, super bir sarkidir, gecen sene Bosna Hersek'in sarkisi da ayni besteci tarafindan yapilmisti.

Fenerbahce.. walla ben sinir oldum, ama gs ve bjk nin onca aptalligindan sonra hakettiler..bizimkiler aptalliklarina doymasinlar diyorum.

Emir Bey dedi ki...

* çoğu insanın kalbi Ege de kaldı sanırım

* Kenan Doğulu gerçekten diğerlerine kıyasla çok çok iyiydi ya artık nasip işi,

* Fenerbahçe' m benim
Biricik sevgilim
Söyle senden başka
Kimim var beniiim?

tılsım dedi ki...

Ege'nin kalbi İzmir...

Kenan Doğulu içlerinde en iyisiydi. Hele birinci olan grup üyeleri hareketleriyle, tavırlarıyla sinir ettiler. Yine de çok kötü bir derece almadık. Ama hakkımız birincilikdi diye düşünüyorum.

SARI
LACİVERT
SARI
LACİVERT
şAMPİYON
FENERRRRRRRRRRR!!!!!
LAY LAY LAY LAY LA FENERBAHÇE =).

oky dedi ki...

miting:
izmir mitingi sanırım mitingler arasında en renkli, en güzel ve sanırım en kalabalık olanıydı. gavur izmirlilere burdan selam çakıyoruz ;)

eurovision:
bizim şarkımız berbat bir şarkı olmasına rağmen, diğer berbat şarkılardan daha iyiydi. aynen ben de sırp soliste gıcık oldum. bir de şu bir gerçek ki, yarışmayı en ciddiye alan ülke biziz. yoksa zaten her sene ingiltere şampiyon olurdu :) sanırım 6 ülkeden tam puan olduk ve hepsi de gurbetçilerimiz olduğu ülkeler. yani bu yarışmadaki asıl derecemiz 10. luk veya daha gerisi..

fenerbahçe:
şampiyonluklarını kutluyorum! bana sorarsanız hak ettiler, sivası yenemiyosak şampiyonluk neyimize...

---OPTiO--- dedi ki...

kenan iyiydi ..ama ilk ucte olmaliydi..ukrayna haketmedi...igrenctiler ...
neysee...tepki sadece bizde yoktu ki ..alman kanallarinda tüm dogu ülkeleriyle ilgili yorumlar yapildi..bi cok ulkeden bir puan bile alamadik..o kadar mi kötüydük yani.hic mi begenmediler bzim sarkimizi..yok artik ....

fenere gelelim..yuzuncu yillari diye izin verdik , sampiyon oldular..napsinlar cok nadir baslarina geldigi icin abartiyolar coskuyuda :)) tebrikler tabii kanaryalara ;)

Adsız dedi ki...

İzmir mitingi hakkında söylenecek pek bir şey yok.Öncekiler gibi harikaydı ama bu,hepsinden daha coşkuluydu sanki.

Eurovision,şarkı yarışması olmasına rağmen çoğunlukla içinde siyaset güdülen bir yarışma.Kenan Doğulu fena değildi ancak eleştirilerim var.Şarkının Türk motifleri,ezgileri olduğu kısmında,hani davul zurna falan,o kısmı 15 saniye daha uzatsalardı,Kenan adam akıllı güzel bir şekilde halay çekseydi orda,pişmiş kelle gibi sırıtıp kameraya bakarken çok komik görünüyordu,yapmacık olmuştu biraz.Üzerinde sanki kırmızı beyaz giymek zorunluymuş gibi ve de çok eğreti duran o kıyafet biraz daha güzel olsaydı,ayriyeten kareografi biraz daha canlı olsaydı,kızların kıyafetleri biraz daha Türk tarzı olsaydı daha mı güzel olurdu ne..
Şarkı güzeldi ama gösteri daha da göz alıcı olabilirdi.Tüm bunlara rağmen diğerlerinden çok iyiydik,hele de sırplardan çok çok daha iyiydik.Ama dediğim gibi bu içinde siyaset olan bir yarışma.Gelenek bozulmadı,Rum kesimi Yunanistan'a tam puan verdi.Biz Ermenilere 12 tam puan verdik (hoş biz mi verdik sanki),Ama onlardan bize 1 puan bile gelmedi.Türkiye bu kadar içler acısı bir durumda işte,imaj düzeltmek için onlara puanları yağdırdık.Onlardan tık yok!!! onların puanlarına ihtiyacımız yok ama şunu söyleyim ki;Hrant Dink öldüğünde "hepimiz Ermeniyiz" diye yırtına yırtına bağıranlar var ya hani,görün ki hepimiz Ermeni değilmişiz! Doğu bloku diye bilinen ülkeler maşallah birbirlerine iyi pas geçtiler.Sırbistana'da "hoşgeldin" gibisinden birincilik verdiler.Her neyse...Ha bir de,sonradan,gazetede okudum ki,meğer Sırp solist Türk asıllıymış(!).Aman Allah korusun,öyle Türk olmaz olsun:))İsmini öğrenene kadar kadın mı erkek mi diye çok düşünmüştüm ama zaten eş cinselmiş:))Tabi tercih meselesi,söylediklerim yanlış anlaşılmasın:)

Ve Fenerbahçe...
sen çok yaşa...:))

A.Hilal Çetin

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Kenan'ın elbisesinde yüzlerce orijinal Svarovski taş kullanıldı. Maliyeti: 300.000 YTL'dir.
Saygılar...

Adsız dedi ki...

O parayla,daha güzel bir kıyafet olabilirdi.Yazık olmuş 300.000 ytl'ye:))

Saygılar...
A.Hilal Çetin

Murat Artan dedi ki...

"Fenerbahçe'nin şampiyon olması için onlardan daha çok çalıştık. Helal olsun."

bak seen:))

miting bir harikaydı gerçekten.orada olmak vardı o gün,hayat o gün İzmir deydi,gerçekten gurur verici bir tablo.meydanın boş olmadığı bir kez daha anlaşılmış oldu.umarım hiç bir zaman bu birlik beraberliğimiz bozulmaz.

kenan ı tebrik ediyorum buradan.daha iyi bir şarkı yapabilirdi kenan,onun gibi bir müzik adamı için bu şarkı fiyasko bence.siyaset ya da duygusallık söz konusu tabii,bu kaçınılmaz bir şey. mesela buna en güzel örnek benim:)geçen sene bosna ya oy vermiştim ben.sırbistan ın şarkısı çok güzel bile olsa vermezdim büyük ihtimalle oyumu.
ama bu yarışmanın kurucu ülkeleri pek de sallamıyo bu yarışmayı,ancak diğer ülkeler için vazgeçilmez bir tanıtım aracı bence.

fenerim bir numara.beşiktaş ı kupa için kutlarız:)

Murat Artan dedi ki...

bu arada söylemeyi unutmuşum,bosna ya verdiğim oy sonuna kadar hak ettikleri bir oydu,şarkı çok ama çok güzeldi.sırbistan ın şarkısı da eh işte gibisinden.bu arada çalıntı iddiaları var,bakalım ne olacak.

Adsız dedi ki...

İvriz,bu yarışmanın kurucu ülkeleri pek sallamıyor diyorsun ama İngiltere her yarışma sonrasında isyan ediyor:)) Önceleri amacı sadece en iyi şarkıyı seçmek olan yarışma şimdi yerini tamamen duygusallık ve siyasete bıraktı.Ayrıca Avrupa medyası, Kenan,Rick Martin'e özendi diye bir şey attı ortaya,e burdan da anlaşıldığı gibi bizim dördüncü olmamızı bile içlerine sindiremiyorlar. "eurovizyon siyasettir ama birinciyi siyaset belirlemiyor" gibi söylemlerde olanlar var,ben katılmıyorum buna.

Bu arada İvriz bey, blogunuz çok güzel,takip ediyorum.

Saygılar...
A.Hilal Çetin